Thursday, April 05, 2007

最近我们和Deakin的人常讨论的话题是梦。每次开始问的是镇方方土(对不起啦,打不出你的kun),第一句就是:“倩颍姐,昨晚做什么梦?”倩颍就说:“忘记了咯。。”“你做么每次忘记。。”“不过还是没有梦到你哦!”这时,镇方方土就会说:“哎哟。。。”(因为听说倩颍梦过每个人除了他,呵呵)

上次讨论的时候,宇声和妮蕙说了她们的梦境。宇声说,她梦见我和她在Deakin的走廊。。。打羽毛球!哈哈,不错嘛。。。妮蕙的更好笑,她说一句,我和宇声一起不停地笑了几分钟,然后妮蕙接下去说一句,我们笑得更厉害了。。(要由她本人讲才好笑!)

刚才妮蕙洗碗时,我在厨房陪她讲话,就题到了关于'梦'这个话题。我说,我相信我没对人家说的梦,有些会在相似的情况下实现,好像那梦是一个比喻于将来会发生的事。如果梦说出来了,就不会实现。(很怪吧?)所以叻,上一次在某个post里我提到我做了个梦,但是我不想说出来,因为我想,两位当事人必定要那件事发生吧!如果我说出来了,我怕不会实现叻。。呵呵(充满神秘感)

妮蕙问我:“酱如果你做恶梦没讲出来叻?”“我很少做恶梦,这么久以来,在我记得的梦当中,只有一两个恶梦。。。”我真的要谢天谢地了,少给我发恶梦,要不然我睡不好,醒来时也会觉得战战兢兢。。。

哦,我突然间想起,我曾经梦见我因为某某人而哭,梦到一半我醒来,发觉脸颊湿湿的,是泪水!我清楚知道那人是谁,而且,这梦里出现的人物,都有在我那个post提的梦里出现。。。令我想起,很多事情的发生。。一切都是回忆。。不应再想起!

10 comments:

t.v. said...

嘿,读你的华文blog感觉很好。你的gaya bahasa还是没变,就好像form 4你的Entertainment Magazine里的一样。我很久没做梦了,或者做了也忘了。我不会去记得做过的梦,所以如果你现在问我记得任何一个梦吗?答案是“不记得”,嘻!

*jeSSicA* said...

是吗?你怎么那么注意gaya bahasa?是style吧?哈哈。。好想念那个'特版杂志' 哦,我还收着叻!为什么会不记得梦?还是你选择不理睬它?

t.v. said...

Gaya bahasa和style不是一样的?
我也不知道为何我不去记得,可能是很容易忘记梦吧!

Anonymous said...

wei.. u two don discuss what gaya bahasa la.. haha.. i need time to digest your blog la.. guess my chinese really got a whole lot to improve now.. haha.. btw, i am curious what is ur dream eh? the dreams that u posted before..hehe..

big sis

Anonymous said...

dream ar, my dreams are always weird one.. ahha.. last few days i dreamed tht i was gambling with my IMU friends, then police came to tangkap us.. >.< pity me.. but luckily one of my fren's father is a very powerful ppl, then he settled everything for us, wahahaha! (anyway, it was just a dream la, and i think it wont happen in the real life).
p/s: tht's the 1st dream got IMU frens appeared in my dream, so i think i already adapt the life here liao~

SiewTing

Chien said...

eh,then last time remember in F$ when I dreamt about yun and XX ... Then I told them...
Now u can ask yun not to worry...
cos it wont happen =P

Anonymous said...

haha.. talk about dream.. i remember what conney dreamt about me and siew ting fighting for a guy.. haha.. make me cant stop laughing now.. hoho.. My dream also kinda weird sometimes.. haha.. remember a few days ago i went grocery shopping with yijia and yee fang then yijia bought a Tim Tam choco biscuit.. haha..we kept on teasing her with someone whose name is similar to the choco brand.. then who knows at night i dreamt of me eating the choco.. haha.. dreaming also can think of choco.. u can guess how much i love it! =)

big sis..

*jeSSicA* said...

stze: lol...ask me again bout that dream and see if i want to tell u bout it =P btw, i do remember bout conney's dream...haha..that one is really funny! oh, whose name is similar to the choco brand?? someone i know?

siew ting: walau gambling with imu friends...u never gamble with us pun..hehe..glad to know that u adapt well to the life there (though no entertainment, haha)

chien: i cant remember that dream eh...tell me again bout it!

t.v. said...

I know whose name is that, hahaha...

Anonymous said...

Thanks to Nooi Hoay, Chean Ying and Cheng Khoon...we talked about dreams almost everyday...

YeuSheng